WERKEN MET ERIC-PAUL BRAND

Bij de Fiberplast Group zijn we trots op onze medewerkers: een sterk en gedreven team dat samen gaat voor het beste klantresultaat. Wie zijn de harde werkers op de werkvloer? Vandaag aan het woord: Online Marketeer – Eric-Paul Brand

Voordat Eric-Paul zes jaar geleden bij Fiberplast ging werken, volgde hij de opleiding Multimedia en Design aan de NHL in Leeuwarden. Waarom koos je deze opleiding? “Multimedia en Design sprak me erg aan, want je mocht je eigen leertraject kiezen. Je kon bijvoorbeeld kiezen uit cross media, the next web of concepting. Je kon dus veel uitproberen. Ik heb zelfs nog 5 maanden Internet & Innovation in Växjö (Zweden) gestudeerd. Dat was een erg leuke ervaring, veel Engels gesproken en veel mensen leren kennen. Ook kreeg ik nog zes uur per week Zweedse les, maar dat is helaas weer weggezakt. Nog een tussenjaar op Ameland in de horeca gewerkt en toen na mijn afstuderen direct aan de slag als Online Marketeer bij Fiberplast.”

HOE ZIET JE WERKDAG ERUIT?

Omschrijf eens wat je op een gemiddelde werkdag doet? “Geen dag is hetzelfde, maar ik begin altijd met het checken van de mail en beantwoord de vragen die binnenkomen via de chat. Daarnaast kijk ik ook naar de websitestatistieken en schaaf continu de Google Ads campagnes bij. Mijn functie is heel veelzijdig, want ik houd me de laatste tijd ook veel bezig met het updaten van onze documentatie. Maar ook met SEO, het nog beter vindbaar maken van onze websites en het updaten en vullen van de webshops. Die afwisseling maakt het leuk. Ik heb met veel dingen te maken en veel vrijheid daarin. Dat vind ik prettig aan mijn baan. Ik werk heel zelfstandig.”

ONTWIKKELINGEN

De wereld om ons heen verandert snel, nieuwe ontwikkelingen volgen elkaar in een rap tempo op. Welke ontwikkelingen in de zes jaar dat je nu bij Fiberplast werkt, zijn je het meest bijgebleven? “Zelf heb ik veel tijd gestoken in het opzetten en het vindbaar maken van onze websites en webshops.

Daarnaast is Fiberplast flink gegroeid. Op meerdere vlakken. Ik vind het mooi om te zien dat we ook wel pionieren. Als er nieuwe ontwikkelingen zijn, willen we daar wel in mee. We kunnen snel schakelen en passen ons assortiment aan kijkend naar de vraag vanuit de markt.”

WAT DOE JE NAAST JE WERK?

“Ik doe het graag rustig aan in mijn vrije tijd. Met lezen, films, series, audioboeken en wat Formule 1 kom ik de tijd wel door. Verder zou ik graag nog eens een grote reis willen maken, naar bijvoorbeeld Japan, Indonesië of Amerika. Eens zien en ervaren hoe alles daar gaat. Daarnaast probeer ik ook een beetje actief te blijven en gezond te eten, dat niet altijd even lukt.”

DE TOEKOMST

Je fietst elke dag naar je werk. Heel goed voor het milieu. Hoe denk jij over duurzaamheid? “Het moet wel, er zijn mogelijkheden en alles is eindig. Ik zie wel dat er veel stappen zijn gemaakt. Helaas zijn we er nog lang niet.”

En wat zie jij veranderen in online marketing? “Ik zie bijvoorbeeld dat er veel behoefte is naar informatie die direct beschikbaar is.

En binnen de bouwsector zien we dat de digitalisering erg belangrijk is, zoals BIM (Building Information Modeling), 3D tekeningen en CAD-gegevens. En de veranderingen in de privacy- en cookiewetgeving hebben impact op het meten = weten.”